RSS
 

Archiwum - Kwiecień, 2015

Dieta kopenhaska – czy warto się aż tak poświęcać?

16 kwi

Reżim diety kopenhaskiej – gra warta świeczki, czy ryzyko sprowadzenia na siebie zdrowotnych kłopotów? Oba komentarze w mniejszym lub większym stopniu opisują to jak wygląda dieta trzynastodniowa.

 

Dietmap_artykul_piekne_wlosy_i_paznokcie (8)

Ekstremum kaloryczne


Ekstremalna, intensywna , dla zdrowych i najbardziej wytrwałych. Określenia zdecydowanie wyróżniające podkreślające skalę przedsięwzięcia. „Nagrodą” jest zaś stosunkowo krótki czas trwania, wynoszący niecałe dwa tygodnie. Dlaczego kopenhaska? Zapewne wymyślili ją Duńczycy, jakkolwiek nie ma jednoznacznych deklaracji ani zgodności tamtejszych ośrodków i dietetyków z nazwą własną diety, warto sprawdzić  jak wygląda dieta kopenhaska w aplikacji Dietmap Rygor jaki przechodzą ci którzy podjęli się kopenhaskiego piekiełka jest nie do porównania z bardziej luźniejszymi dietami. W trakcie trzynastu dni terapii nie można sobie pozwolić na przekroczenie kilkuset, a już na pewno tysiąca kalorii. Nawet korzystając z rozpiski dań, które przyrządzimy sobie – z głodu – w większej ilości.

Koniec smażenia


W odstawkę idą dania smażone. Maksymalnie dwa razy pojawić się może cieniutki płat mięsa z pieczoną lub grillowaną skórką. Posiłkiem śniadaniowym lub kolacyjnym będzie jedna kawa lub niepełna szklanka kompotu! Jako zamiennik posłużą nam (na rozbudzenie lub przed snem) jogurt naturalny z przyprawami lub dwa jajka na twardo. Ewentualnie jedno obrane warzywo lub owoc.

Warto dopomóc walce z rygorystyczną dietą przez przystosowanie organizmu do radykalnej obniżki dawki kalorii. Na kilka dni przed pierwszym dniem kopenhaskiej diety zaleca się powolne obniżanie dziennego licznika kalorii. Jeśli wyzwanie kopenhaskie okaże się zbyt wymagające alternatywą zostanie dieta 1000 kalorii. Nie ma jednak nic za darmo – te same efekty jakie w trzynaście dni dałaby dieta kopenhaska, z tysięcznym limitem kalorii na dzień osiągniemy w dłuższym czasie.

Co równie ważne, radykalna zmiana stylu odżywania się po sukcesywnym zakończeniu diety gwarantuje – równie intensywny – powrót tkanki, którą z takim poświeceniem zrzucaliśmy. „Wracajmy” do jadłospisu codziennego powoli, nie dając efektowi jo-jo szans na rozpędzenie się.

 
Brak komentarzy

Napisane w kategorii Bez kategorii

 

Sekret bezpiecznego odchudzania – tabletki odchudzające

16 kwi

Coraz więcej ludzi w XXI wieku musi się odchudzać. Nie ulega wątpliwości, iż społeczeństwo jest coraz bardziej grube. Widoczne jest to między innymi w krajach zachodnich, a ponadto za oceanem – w USA. To, iż ludzie są coraz grubsi spowodowane jest kilkoma czynnikami. Najważniejsze z nich to tryb życia siedzący oraz niewłaściwa dieta. Siedzący tryb życia, co oznacza, że ludzie nie ćwiczą, nie uprawiają sportów, często oglądają TV i nie mają gdzie spalić nadmiernych kalorii. Zła dieta to natomiast głębszy temat – tutaj trzeba analizować dużą ilość czynników.

Dietmap_artykul_suplementacja_diety

Jest to m.in. konsumowanie zbyt dużej ilości węglowodanów. Węglowodany obecne są np. w: słodyczach, jedzeniu Fast food a przede wszystkim w szkodliwych, słodzonych napojach typu sprite i podobne. To właśnie przez picie tego typu napojów robimy sobie tak naprawdę sporą krzywdę. Po prostu spożywamy same cukry bez zupełnie żadnych właściwości odżywczych, żadnych mikro czy makroelementów. To jest zdecydowanie zły krok i to nie jest odpowiednie rozwiązanie. Z drugiej strony ludzie jedzą poza tym za dużp tłustych potraw. Jada się hamburgery, golonki, ogólnie za bardzo tłuste rzeczy. Co więcej, w diecie powinniśmy zrezygnować z niektórych składników. Pomogą nam na 100% suplementy, którymi warto się wspomagać – jeśli jesteśmy otyli to warto skorzystać z takich rozwiązań. Do takich suplementów zaliczyć można głównie preparaty wspomagające odchudzanie, do których zaliczymy z jednej strony unikalne zioła, a także napoje, a z drugiej popularne tabletki na odchudzanie. Efekty przyjdą szybciej, a nasza motywacja będzie większa jeśli rozpoczniemy odchudzanie z takimi preparatami. To bardzo prosty psychologiczny mechanizm, o którym należy pamiętać i na który warto zwracać uwagę. Bardzo istotne jest to, aby stosować w odchudzaniu odpowiednią strategię, w której tabletki odchudzające są składową, a także istotnym elementem, który przybliża aktywną osobę do osiągnięcia zamierzonego sukcesu.

Najbardziej istotny w odchudzaniu jest bardzo dobry trening i dieta. Musimy to idealnie zaplanować, warto czasem skorzystać z pomocy specjalisty, między innymi osoby trenera biznesu. To jest bardzo, bardzo ważne. Potem dopiero myślmy o suplementach diety, kupimy preparaty wspomagające odchudzanie. Nie zaczynajmy od tego, bo same tabletki na odchudzanie nic nie zdziałają, jeśli nie będzie w nas dyscypliny, a także odpowiedniego samozaparcia. Trzymamy kciuki za wszystkich tych, którzy planują odchudzanie i są dopiero na początki drogi. Mamy świadomość, że to trudne, wiemy, że długa droga przed Wami ale jest o co walczyć! Warto być wysportowanym, mieć sylwetkę sportowca i po prostu cieszyć się zdrowiem. Odpowiednia waga to bowiem nie tylko walory estetyczne, ale i zdrowie, o które musimy dbać cały czas, całe życie.

 

Dieta nie dla wegetarian

01 kwi

Czym jest dieta paleontologiczna?

Dietmap_artykul_niebezpieczna_zywnosc (3)
Aktualnie dieta Paleo, zwana również dietą paleontologiczna lub dietą naszych przodków coraz bardziej zyskuje na popularności. Najpierw stała się ona bardzo popularna na terenie Stanów Zjednoczonych, gdzie stosowały ją z pozytywnym skutkiem liczne znane osoby, aktualnie jest coraz lepiej znana również na terenie Europy. Zasady diety Paleo opierają się przede wszystkim na tym, aby w miarę możliwości odtworzyć taki sposób odżywania, jaki mieli nasi antenaci o koczowniczym trybie życie. Wtedy to, co człowiek jadł, zależało głównie od jego umiejętności polowania czy zbierania różnych płodów natury, więcej na stronie dietynatacy.pl/paleo/. Oczywiście aktualnie całkowite odtworzenie sposobu żywieniu sprzed tak odległego czasu jest niemożliwe, dostępne jest natomiast stosowanie się do kilku zasad żywieniowych wywodzących się ze sposobu odżywiania naszych przodków.

Co jemy w diecie paleontologicznej

Jeżeli zdecydujemy się odżywiać zgodnie z omawianą dietą, a przykładowo jesteśmy wegetarianami, będziemy musieli zrezygnować albo z diety albo z ideologii. Podstawą spożycia przy diecie paleontologicznej jest bowiem przyjmowanie stosunkowo dużych ilości białka, najczęściej pochodzenia zwierzęcego. Dotyczy to mięsa, ale również ryb czy owoców morza. Mięso spożywać będziemy zwykle gotowane czy pieczone, unikamy smażenia. Zrezygnujemy za to z roślin strączkowych, produktów zbożowych czy nabiału. Również przetworzony cukier jest rodzajem pożywienia, którego przy tej diecie powinniśmy się wystrzegać. Także rośliny, które cechują się wysoką zawartością skrobi, jak dla przykładu ziemniaki, nie są mile widzianymi w przypadku tej diety. Dieta paleontologiczna wiąże się z trwałą przemianą nawyków żywieniowych, nie należy więc raczej rekomendować jej osobom, którym ciężko utrzymać jest dietę. Przy diecie paleontologicznej ważne miejsce zajmują również owoce, które generalnie spożywamy co najmniej w takich samych ilościach jak produkty o dużej zawartości białka. Istnieją spory, czy będą na tej diecie powinniśmy spożywać je cały czas, czy raczej próbować dostosować się do naturalnego rytmu i ograniczyć się do jedzenia sezonowego, warto może jednak zarekomendować pierwszy, mniej radykalny wariant.

 

Jak trwale stracić zbędne kilogramy?

01 kwi

Czy da się szybko schudnąć?
Odchudzanie stanowi proces, który prawdopodobnie ma za sobą większość z nas, w przeważającej części było ono przez nas wielokrotnie powtarzane. Skoro zatem zdarzało nam się przeważnie więcej niż raz próbować stracić zbędne kilogramy, w wielu przypadkach zastanawiamy się, czy istniej jakiś specjalny sposób, który pozwoli nam tym razem cieszyć się efektami naszych działań. Generalnie żaden cudowny sposób na odchudzanie nie istnieje, niestety również szybkie odchudzanie najczęściej prowadzi do niepożądanych efektów w rodzaju gwałtownego wzrostu wagi w momencie, kiedy zrezygnujemy z diety. Jeżeli jednak zastosujemy się do kilku zasad, uda nam się trwale schudnąć, a podjęte przez nas działania będą skuteczne. Warto również posłuchać rad specjalistów -  sprawdź jak skutecznie schudnąć z Dietmap

Dietmap_artykul_dieta_na_piekna_skore (2)
Jeśli nie szybko, to jak?
Po pierwsze, jeżeli zamierzamy się odchudzać musimy pamiętać o tym, iż jest to długotrwały proces. Dlatego też ważnym jest, aby od samego początku posiadać odpowiednie nastawienie psychiczne do niego. Musimy nastawić samych siebie na ciężką pracę, ponieważ jedynie tym sposobem uda nam się uzyskać wymarzone efekty. Błędem jest liczenie przykładowo na jakieś cudowne środki czy kuracje. W wielu wypadkach w najlepszym razie nie wywołają one pożądanego skutku. Jeżeli będziemy mieli mniej szczęścia, wywrą one szkodliwy wpływ na nasz organizm, w skrajnych przypadkach mogą prowadzić nawet do uszkodzeń wątroby czy innych ważnych organów. Istotnym jest, aby odpowiednią dietę, dopasowaną do naszej płci, wieku, wagi czy trybu życia wspomóc dodatkowo właściwymi ćwiczeniami. Szczególnie rekomendowane są zwykle w takich przypadkach ćwiczenia zwane aerobowymi, które znakomicie wpływają na odchudzanie. Podczas ich wykonywania bowiem w naszych ciałach dochodzi bowiem do szczególnie intensywnego spalania kalorii, co jak powszechnie wiadomo jest koniecznym czynnikiem przy utracie wagi. Odchudzając się w zdrowy, bezpieczny sposób należy również pilnować, aby dostarczać do organizmu odpowiednich składników odżywczych czy unikać odwodnienia. Również gwałtowne i rygorystyczne głodzenie się może przynieść skutek odwrotny od oczekiwanego.

 

Skuteczne odchudzanie – jak powinno wyglądać?

01 kwi

Współcześnie coraz więcej osób zainteresowanych jest schudnięciem. Na wiele bardzo różnych sposobów mamy możliwość zrzucić zbędne kilogramy i cieszyć się zdrowym ciałem. Skuteczne diety odchudzające to, wydawać by się mogło, rzadkość. Dlaczego tak jest? Zacząć trzeba od tego, iż skuteczne odchudzanie musi być planowane, poprzedzone właściwą analizą naszych możliwości oraz indywidualnych możliwości. Nie wszyscy mogą odchudzać się w ten właśnie sposób, każdy ma inny organizm, inne preferencje żywnościowe i po prostu różną wagę. Odchudzanie powinno to uwzględniać, musi też zawierać informacje na temat uprawianych przez daną osobę sportów. Sama dieta bowiem nie wystarczy. Skuteczne odchudzanie to co więcej właściwy plan treningowy i rozwoju.

odchudzanie

Mamy zatem dietę oraz aktywność fizyczną. To dwa filary właściwego odchudzania. W tym artykule omówimy jeden i drugi aspekt, przytoczymy kilka przykładów oraz podamy informację na temat każdego z nich. Dieta odchudzająca jest tak naprawdę tematem-rzeką. O diecie można by mówić przez wiele godzin, podawać bardzo różne przykłady. Jest ona uzależniona na przykład od kultury, w jakiej przebywają dane osoby oraz w jakiej się obracają. Inna dieta odchudzająca będzie w USA, Kanadzie, Brazylii, a zupełnie inna w Jemenie i Iranie. Kraje te cechuje inna tradycja oraz zupełnie inne obyczaje, a ponadto przyzwyczajenia. To właśnie tradycja oraz inne obyczaje są ogromnie ważne i sprawiają, że w różnych krajach dieta jest zróżnicowana.

Dieta tego typu musi zawierać mało tłuszczy i zbędnych węglowodanów, głównie węglowodanów prostych. One działają źle i tak naprawdę powodują to, iż tyjemy i nie jesteśmy w stanie utrzymać atrakcyjnej sylwetki. Fatalne nawyki żywieniowe to cecha wielu osób i to one sprawiają, że osiągnięcie sukcesu jest trudne. Jeżeli mamy taką dietę, to odchudzanie jest bardzo, bardzo ciężkie i musielibyśmy wykonywać ogromną ilość ćwiczeń. Uprawiajmy sporty, trzymajmy się diety, po prostu zbilansujmy te dwa elementy. Dieta powinna zawierać produkty białkowe, które dostarczają energii na długi czas, a jednocześnie które zawierają małą dawkę tłuszczy i złych substancji, elementów odżywczych. Białko występuje zarówno w różnego rodzaju mięsie, jak także i we wszelakich odmianach warzyw, przykładowo strączkowych. Mięso kurczaka jest wskazane, jeśli nie jesteśmy wegetarianami, bo zawiera ono dużo białka. Niektóre mięsa, jak przykładowo wieprzowina są tłuste i należy ich unikać, ponieważ możemy przytyć. Jeśli jesteśmy weganami, to musimy spożywać rośliny takie jak kasza jaglana czy ryż. Konsumpcja tego typu produktów sprawi, iż przez długi czas będziemy cieszyć się wspaniałym samopoczuciem, takie produkty zawierają dobrej jakości białko. Regularność to podstawa – również jeżeli chodzi o sport. Wtedy dieta odchudzająca nabiera sensu oraz może przynieść właściwe rezultaty w postaci zrzucenia kilku kilogramów.

 
Brak komentarzy

Napisane w kategorii zdrowe odchudzanie