RSS
 

Archiwum - Wrzesień, 2015

A ty jak dbasz o formę?

30 wrz

W celu poprawienia sylwetki ludzie interesują się wszelakiego rodzaju ćwiczeniami. Spowodowane jest to przez kilka różnych czynników. Otyłość, nadwaga, czy chęć zrzucenia kilku kilogramów, których przybyło – to niektóre z przyczyn. Ludzie pamiętają też po prostu o innym istotnym elemencie: sport to po prostu zdrowie i trzeba mieć to na uwadze. Moda jest kolejnym z powodów takiego stanu rzeczy. Co by nie mówić, w szczególności w miastach bardzo popularne jest ćwiczenie, jakaś aktywność fizyczna, m.in. bieganie, a także jazda na rowerze. Wszystkie te wymienione czynniki sprawiają, iż ćwiczenia fizyczne stają się coraz bardziej popularne. Treningi planują starsi, a także młodsi, osoby na wsiach i w miastach, kobiety oraz mężczyźni.

Lekarze zaznaczają, że to bardzo dobrze. Idealnie jest, jeśli ludzie są wysportowani, bo sport ma wpływ nie tylko na zdrowie człowieka, ale ponadto na ogólne samopoczucie. Trening należy skonsultować właśnie z lekarzem. To on powie, co trzeba robić, jakie ćwiczenia wykonywać, a jakich trzeba unikać. Lekarz będzie wiedział, co jest właściwe dla naszego organizmu. Każdy jest po prostu inny, ma inny organizm, nasze organizmy często się znacznie różnią. Wiedzą o tym lekarze i trzeba o tym pamiętać. Tu możemy przytoczyć bardzo prosty przykład. Załóżmy, że ktoś ma chore kolana lub stawy biodrowe czy innego rodzaju. Takiej osobie lekarz nie zaleci na 100% biegania czy chodzenia po górach. Raczej będzie proponował ćwiczenia odchudzające, ale w postaci pływania na basenie czy ogólnych ćwiczeniach rozwijających.

Żeby nasz trening nie zakończył się źle, wskazana jest pomoc doktora albo innego specjalisty. Pamiętajmy o tym i zróbmy wszystko z rozwagą. Treningi realizujmy zgodnie z zaplanowanym cyklem działań, z braniem pod uwagę informacji od lekarza i sygnały, jakie dostajemy od naszego organizmu. Ćwiczenia ustalajmy w odpowiedni sposób i je wykonujmy. Wtedy na 100% będziemy cieszyć się zdrowiem i świetną sylwetką przez długi czas.

Ludzie dbają o profilaktykę oraz uprawiają coraz więcej sportu – to na sto procent cieszy. W ten sposób będziemy w stanie uniknąć i wyeliminować dużo chorób. Przede wszystkim mamy tu na myśli tak zwane choroby cywilizacyjne, które są ogromną zmorą krajów takich jak USA, UK czy Niemcy, to one są wyraźnie niebezpieczne i są zagrożeniem w obecnym świecie. Ten problem dociera także powoli do nas, poprzez wiele sieci fast food i wszelkiego typu chemię stosowanej w żywności. Niestety, lecz bez odpowiedniego typu aktywności fizycznych niedługo możemy odczuwać nie tylko nadwagę czy nawet otyłość, ale po prostu odbije się to w straszny sposób na naszym zdrowiu. Także warto zaplanować ćwiczenia odchudzające, miejmy zaplanowany trening. Trzymamy kciuki, warto się starać i regularnie ćwiczyć!

 

Pracuj nad ciałem nie tylko na lato

30 wrz

Dla niektórych odchudzanie jest procesem prostym, na który decydują się zazwyczaj w okresie wiosennym z powodu zbliżającej się pory na nieco bardziej skąpe ubranie. Innym niestety wszelkie kuracje odchudzające kojarzą się z trudem i znojem, który nie zawsze przynosi oczekiwane rezultaty. Co zatem zrobić, by nasza figura nabrała pożądanego kształtu bez tortur na własnym ciele?

Odpowiedź jest jedna – należy połączyć wszystkie znane nam sposoby na zrzucenie zbędnych i oszpecających nas kilogramów i czym prędzej zabrać się do działania. Na sam początek można zakupić tabletki na odchudzanie, zmotywować się do przejrzenia ofert najbliższych siłowni bądź postanowić, że nasze buty do biegania zostaną odkurzone. To dobry start, który powinien nas psychicznie nastawić do działania.

Dlaczego jesteśmy grubi?
W odchudzaniu takie elementy jak zmiana nawyków żywieniowych, spora dawka ruchu w klubach fitness lub na powietrzu oraz tabletki odchudzające powinny nawzajem ze sobą współgrać. Nie wolno jednak zapomnieć, że to przed wszystkim w naszym umyśle dzieje się proces uwalniania od nadwagi. Jeśli mamy problemy z podjadaniem lub nawet obżeraniem się pod wpływem emocji, albo nie kontrolujemy poczucia głodu w nocy, to nawet skuteczne tabletki na odchudzanie nam nie pomogą. W takich przypadkach najlepiej zgłosić się do dietetyka albo psychologa, który pomoże nam w ustaleniu prawdziwego źródła naszego utrapienia.

Motywacja górą
Jeśli wiemy dokładnie, jakie preparaty na odchudzanie zażywać, ile godzin dziennie ćwiczyć i co jeść, a do tego posiadamy pewność, że znamy procesy psychologiczne odpowiadające za to, ile i jak jemy, to jesteśmy na najlepszej drodze do zrealizowania swoich planów. Niestety utrata dobrych chęci może nas spotkać na każdym etapie walki ze swoimi słabościami, dlatego zawczasu zadbajmy o to, by poziom naszej motywacji był duży. Oglądanie zdjęć ludzi, którzy przeszli metamorfozę dla wielu z nas będzie świetnym pomysłem, innym z kolei pomoże rozmowa z bliskimi osobami. Wsparcie zawsze jest miło widziane.

 

Nie wiesz co na obiad? Odkryj kuchnię wegetariańską!

30 wrz

Dieta wegetariańska to sposób na urozmaicenie dotychczasowych upodobań kulinarnych. Wie o tym każdy, kto zdecydował się uczynić dietę wegetariańską dominującą lub absolutną, wypierając przy tym mięso ze swoich posiłków. Jeśli więc kolejny raz zastanawiasz się czy na obiad lepszy będzie kotlet czy polędwiczki, my podpowiadamy- pulpeciki z bobu!

Coraz większa świadomość w temacie zdrowego odżywiania to coś, co sprawia, że dania wegetariańskie stają się coraz bardziej popularne. Restauracje prześcigają się w wymyślaniu nowych jadłospisów przeznaczonych dla wegetarian. Dlaczego zatem nie mielibyśmy stosować ich także w naszych kuchniach? Dieta wegetariańska nie musi być dominującą, jednak każdy z nas potrzebuje czasem zjeść posiłek obfitujący wyłącznie w warzywa i owoce. O jakimi składnikami jeszcze powinno uzupełniać się jadłospis wegetarianina przeczytasz na dietmap.pl/pl/diety/dieta-wegetarianska-dietmap. Wielu zwolenników wegetarianizmu uważa, że mięso, które można kupić w sklepie jest naszpikowane rozmaitymi antybiotykami i chemikaliami. Ryby zaś trudniej utuczyć sztucznie, stąd istnieje szansa, że wybieramy coś naprawdę zdrowego.

Kwasy tłuszczowe

page-1-img-1Nie można zapomnieć przy tym o nienasyconych kwasach tłuszczowych, które zawierają. Jeśli jednak dieta wegetariańska stanowi dla nas pewną manifestację filozoficzną, czyli wybierając dania wegetariańskie manifestujemy niechęć do zabijania zwierząt, warto zgłębić temat tego, co do zaoferowania mają nam rośliny. A tych wybór jest niemały. Przepisy wegetariańskie obfitują zarówno w wyrafinowane rośliny, trudno dostępne w naszych sklepach jak i w popularne i ogólnodostępne składniki, z których można wyczarować przepyszne dania wegetariańskie.

Jeśli szukasz inspiracji do stworzenia swojego pierwszego wege jadłospisu na cały dzień, sięgnij po popularne poradniki dostępne w księgarniach i internecie. Znajdziesz w nich przepisy wegetariańskie na posiłki począwszy od śniadania, przez deser aż po kolację. Daj się zaskoczyć temu, co mają do zaoferowania niepozorne rośliny i spróbuj wyczarować z nich coś naprawdę pysznego. Dania wegetariańskie mogą okazać się jeszcze smaczniejsze niż te, w których prym wiedzie mięso.